21 september 2007

The Wayverk is a three letter word

En brandgul bil av den större sorten körde förbi mig där jag väntade på grön gubbe. Siffrorna i registreringsskylten minns jag inte, men bokstäverna löd: KKK. Jag har hört talas om att vägverket inte tillåter sådana fräckheter som TOA eller KUK, så jag blev lite upprörd över att klanreklam inte anses vara lika provocerande som kroppsdelar och sanitetsanordningar. När jag väl började forska i saken visade det sig ändå att även trippel-K var svartlistad av vägverket. Kanske var bilen utländsk? Eller så bara hittar jag på allt det här? Hur som helst tänkte jag bjuda på lite edutainment i form listan med ord på tre bokstäver som vägverket skyddar oss ifrån:

APA, ARG, BAJ, CUC, CUK, DUM, DYR, ETA, ETT, FAN, FEG, FEL, FEM, FES, FET, FNL, FUC, FUL, GAM, GAS, GAY, GET, GEY, GLO, GOM, GUB, GUC, GUD, GUK, HAL, HAN, HAO, HAR, HAS, HAT, HER, HES, HET, HJO, HKH, HMO, HOM, HON, HOR, HOT, HRA, HUD, HUK, HUS, HUT, JUG, JUK, JUO, JUR, KDS, KUC, KUF, KUG, KUK, KYK, LAM, LAT, LEM, LOJ, KKK, LSD, LUS, LUZ, MAD, MAO, MAS, MEN, MES, MLB, MUF, MUS, MUT, NAZ, NEJ, NJA, NOS, NRP, NUP, NYP, NYS, OND, OOO, ORA, ORM, OST, OXE, PAP, PES, PKK, PLO, PNS, PRO, PUB, PUC, PUK, PYS, RAS, REA, ROM, RPS, RUG, RUK, RUS, SAB, SAC, SAF, SAP, SAT, SEG, SEK, SEX, SJU, SNP, SOP, SOS, SPY, SSU, SUG, SUP, SUR, SWE, SYF, TAJ, TBC, TOA, TOK, TYP, TOT, TRE, UCK, USH, UFF, UPA, USA, UFO, WAM, WAR, WTC, WWW, XTC, XTZ, XXL, XUK, XXX.

XUK?

1 kommentar:

Gustav sa...

Fantastiskt. KYK är bäst, den skulle jag vilja ha. Alternativt PLO.