12 mars 2008

AstraZeneca äger min onsdag

Såg nyss "The Constant Gardener" som handlade om medicinbolagens exploatering av Afrika. Lustigt kan de tyckas då jag såg den för att fördriva tiden som försöksperson hos AstraZeneca.

Jag har tillbringat en hel del tid med min nya lek. Dosan som jag har i fickan är kopplad till fem punkter på min överkropp och mäter min hjärtrytm för att varna personalen om ett eventuellt hjärtflimmer eller dylikt. Igår nös jag ett par gånger så pass intensivt att min puls överskred gränsvärdet och larmet gick igång. Jag har förstått att min puls inte riktigt är den lugna elitidrottarens. Så då och då sitter jag framför telemetriskärmen och spelar hjärt-ping-pong. Utan att röra mig ska jag få upp min puls, sen ner, sen upp, sen ner. Jag har tillbringat en hel del tid med min nya lek.

Inga kommentarer: