11 mars 2008

AstraZeneca äger min tisdag

Idag satt jag på än stol i full skyddsutrustning i ett rum med två lika skyddsutrustade läkare. Den ena stirrade stint på min vänstra näsborre och frågade mig om det rann om den. Jag sa att kanske lite. Då tog hon en liten duk och torkade en droppe och kallade det för "riskavfall".

Fast mest har jag blivit EKGad och tappad på blod. Att ligga still under 30 minuters EKG är inte helt lätt för mig som länge unvikit alla former av meditations- och avslappningskurser. Men det som krävdes var visst att man betalde mig, inte tvärt om. Tiden går sakta. Det är inte riktigt lika skönt som jag ofta tänker mig under stressiga dagar. Jag har till och med pluggat.

"Subject 1604" ska nu gå och hämta sin stora pissburk ur kylen och smyga in på toaletten med den. Ligger näst sist i en outtalad pisstävling.

Inga kommentarer: